יחידות מיוחדות נפרסו בבלארוס; קולות מחאה רוסיים נגד עימות

    שלמה ריזל No Comments on יחידות מיוחדות נפרסו בבלארוס; קולות מחאה רוסיים נגד עימות

    רוסיה ממשיכה להתקדם לכיוון עימות עם אוקראינה ויחידות מיוחדות נפרסו היום בבלארוס ובמערב רוסיה. במקביל מתחילים להישמע ברוסיה קולות מחאה נגד עימות עם האוקראינים: "אזרחי רוסיה הופכים לאסירים של הרפתקנות פושעת"

    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המתיחות בין רוסיה לאוקראינה: יחידות מיוחדות מכל רחבי רוסיה נפרסו היום (חמישי) בבלארוס ובמערב רוסיה, כולל יחידות מצצניה.

    רוסיה נקטה היום בצעד נוסף והחליטה לאסור את פעילותה של רשת החדשות הגרמנית DW בשטחה. זאת בתגובה לאיסור פעילות סוכנות הידיעות RT הרוסית בגרמניה.

    במקביל, בסנט פטרסבורג שברוסיה צומחת תנועה קטנה נגד המלחמה ככל שהמשבר באוקראינה נמשך. ביום ראשון, יותר מ-100 פעילים, סופרים ואנשי אקדמיה רוסים בולטים חתמו על מכתב פתוח נגד עימות עם אוקראינה.

    מחברי המכתב, שפורסם באתר האינטרנט של תחנת הרדיו העצמאית "הד מוסקבה", אמרו כי הם נבהלים מפעילות הצבא הרוסי ליד הגבול האוקראיני, כמו גם מאגרי הנשק של אוקראינה. "אזרחי רוסיה הופכים דה-פקטו לאסירים של הרפתקנות פושעת", נכתב במכתב.

    אף על פי שהוא לא שם או מאשים מישהו ספציפי בממסד הרוסי בדחיפה למלחמה כוללת, המכתב מאשים את התקשורת הממשלתית בנרמול נקודת מבט לוחמנית שבה "מלחמה מוצגת כהלך אירועים מקובל ובלתי נמנע".

    "רוסיה לא צריכה מלחמה עם אוקראינה או המערב", מסכם המכתב. "אף אחד לא מאיים עלינו, ואף אחד לא יתקוף אותנו. פוליטיקה המושתתת על קידום הרעיון של מלחמה כזו היא מוסרית, חסרת אחריות ופושעת, ואינה יכולה להתנהל בשם העם הרוסי".

    חודשים חלפו מאז דווח לראשונה על הצטברות הכוחות של רוסיה, וכשאף אחד מהצדדים לא נסוג, גובר החשש שההתנגשות בין מזרח למערב עלולה להתפתח לסכסוך קטלני.

    רוסיה צברה יותר מ-100,000 חיילים בגבול אוקראינה, בעוד שוושינגטון התחייבה ביום רביעי לשלוח כוחות נוספים למזרח אירופה.

    רוסיה הכחישה שהיא מתכננת מתקפה, אך מתוסכלת יותר ויותר מהסירוב של ארה"ב ושל נאט"ו להיענות לדרישות הביטחוניות שלה – ובראשן הבטחה שהברית הצבאית לעולם לא תאפשר חברות באוקראינה.

    מוסקבה אומרת שאוקראינה צריכה להיות מדינת חיץ, אבל מעצמות המערב חוששות שרוסיה רוצה את קייב בתחום ההשפעה שלה.

    "מלחמה היא לחלוטין בלתי מתקבלת על הדעת, אין דבר כזה מלחמה צודקת", אמר לב לוינסון, עורך דין לזכויות אדם בין החתומים על המכתב, לרשת 'אל-ג'זירה' הקטארית.

    "עבדתי על מקרים סביב גיוס לצבא, אז זה נושא מאוד קרוב אליי. יש להביס כל תנועה לקראת סכסוך כולל, בכל האמצעים האפשריים. אבל יש לי תקווה, ואפילו קצת ביטחון, שכוחות השלום ינצחו".

    חותמים נוספים כוללים את לב שלוסברג, פוליטיקאי וחבר במפלגת יבלוקו הליברלית.

    "אין מאזן נגד פוליטי לפוטין ולמדיניות שלו במערכת הכוח של המדינה הרוסית כיום", אמר שלוסברג לאל-ג'זירה. "כל חמש המפלגות בדומא הממלכתית… תומכות במדיניות האגרסיבית שלו נגד אוקראינה.

    "ההצהרה של פוליטיקאים, אנשי תרבות ופעילי זכויות אדם של רוסיה נגד ההכנה למלחמה באוקראינה נענתה לצורך ציבורי אמיתי.

    "חתמתי על המכתב ללא חשש. מנהיגי ציבור צריכים להגיד את הדברים היסודיים האלה כשהרשויות במדינה משתגעות ומסכנות חיים של אנשים".

    בתוך כך, נשיא טורקיה ארדואן הגיע היום לביקור בקייב. טורקיה היא חלק מברית נאט"ו ומספקת לאוקראינה את המל"טים התוקפים שלה אבל ארדואן מנסה לצייר עצמו כמתווך בין הצדדים.



    0 תגובות